Bediüzzaman Said Nursi

Risale Akademi, Bediüzzaman Said Nursi’nin vefatının 59. Yılı münasebetiyle Ankara’da konferans düzenledi. Bediüzzaman Hazretlerinin hayatından kesitler sunan sinevizyon gösterisi yapıldı. Açılış konuşmasını Risale Akademi Kurucu üyesi İsmail Benek yaptı. Konuşmacı Doç. Dr. Ahmet Yıldız’ın “Risale Metinlerini Hakkın Hatırına Adanmış Bir Ömrün Günlükleri Olarak Okumak” konulu konferanstan aldığım kısa notlar şöyle:

-Bediüzzaman Said Nursi’nin hayatının, vakıalarının belgelenmesi gerekmektedir. Üslubu, kıyafeti-elbisesi kendine hastır.

-Hakkın hatırını her şeyden üstün tutmuştur.

-Hakikati, otoriter almasıdır.

-Müstakimdedir ve gayesi vardır.

-Yanlışı gördüğünde doğrunun yanındadır.

-İnsanlar arasında bir anlaşmazlık olduğunda Hakk‘ın yanında olmak için hiçbir şeyden korkmamaktadır.

-Adaletlidir.

-Hiç kimseden bir şey istememeye, istiğnaya dikkat etmiştir.

-İlmi geçim kaynağı veya ticaret olarak görmez, ilmin izzetini korumuştur.

-Hediye almaz. Hırs ve tamaya dikkat çeker. İktisada ve kanaate önem verir.

-1923’te Van‘da inziva, riyazet içerinde bir hal değişikliği oluyor. (Çocukken gördüğü rüya “büyük bir infilak olmuş…”, hadiseler, Medreset-ü Zehra fikirlerinin oluşumu, “ümmetimden soru sormaması halinde ilim verileceği” vb. hallerde Van kalesine çıkarken düşme esnasında “Davam” nidasında birinci kırılmayı yaşıyor.)

-Zulmün karşısında olmuş hakkın hatırını her şeyin üstünde tutmuştur.

-1892 yılında kırılma noktası “ittihadı İslam” farkındalığıdır.

-Adaletlidir. Dengeyi tutmuştur ve hiç kimseyi ayırt etmeden toparlayıcıdır.

-Eleştiride hakperesttir.

-Şura ve meclise önem vermiştir. Ne milliyetçidir, ne siyasetçidir ne de tarikatçidir.

-Tasavvufun hakikatini göstermiş, insanları yargılayıcı olarak bakmamıştır.

-Hangi milletten olursa olsun masumların korunmasında öncülük etmiştir. (Ermeni kadın ve çocukların yanındadır.)

-İstanbul’da Anglikan Kilisesine verdiği cevapta “Şeameti İman” ve “Şecaati İslam”ı davranışıyla göstermiştir.

-İspatını delillerle yapmış ve hareket etmiştir.

-Aşiretler arasında husumeti ortadan kaldırmış, hamalların boykotunda Kürt Lider olarak görünmektedir.

-Teşebbüsü Şahsi ve Ademi Merkeziyetçidir.

-1898 tarihinde hayatında 2. Kırılmayı, Tahir Paşa’nın gazetede bir yazı göstermesi ve “gaye-i hayali”nin ortaya çıkmasıdır. “İslam’ın sönmez ve söndürülemez olduğunu ispat edeceğim” sözleridir.

-İhsan-ı Şahaneyi reddetmiştir. Menfaati şahsiyeti yoktur. Makam, ev maaş verilmesini ret etmiştir.

-Hiçbir insanın hatırını haktan üstün tutmuyor.

-Ocak ayında verdiği namaz beyannamesi namaz kılmaya dikkat çekmiştir.

-Hukukullah’ı, üstün tutmasıdır.

-İftiralara maruz kaldığında müspet hareket etmiş, Risale-i Nur’larda devam ettirmiştir.

-İdam edilmesinde hapse atılmasında Allah’ı üstün tutmasıdır. Korkusuzdur.

-İstanbul’da her ilim kesimine meydan okumasıdır.

-Beş gurbeti yaşasa bile Allah’ın rızasından başkasına rıza göstermemiştir.

-Masum ve mazlumlara itina etmesi ve kalbinde acılarını her zaman hissetmesidir.

-Tarafsızlığındaki duyarlılığıdır.

-En büyük hile hilesizlikte bilmesidir.

-Bir kabilede efendinin hizmet etmekle mükellef olduğunu ve istibdada karşı çıkmasıdır.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
YORUM KURALLARI: Risale Haber yayın politikasına uymayan;
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve BÜYÜK HARFLERLE yazılmış yorumlar
Adınız kısmına uygun olmayan ve saçma rumuzlar onaylanmamaktadır.
Anlayışınız için teşekkür ederiz.