Resul-i Ekrem (asm) bütün insanlardan ziyade ibadet yapmış ve Kur’ân’ı okumuştur

Resul-i Ekrem (asm) bütün insanlardan ziyade ibadet yapmış ve Kur’ân’ı okumuştur

Günün Risale-i Nur dersi

Bismillahirrahmanirrahim

Bakara Sûresi 23-24. âyetin tefsiri

مِمَّا’daki مِنْ beyanı ifade ettiğinden, 1 فِى شَىْءٍ kelimesinin takdirini ister. Takdir-i kelâm, 2 وَاِنْ كُنْتُمْ فِى رَيْبٍ فِى شَىْءٍ مِمَّا نَزَّلْنَا olsa gerektir.

3 نَزَّلْنَا tâbirinden anlaşılır ki, onların şüphelerinin menşei nüzul sıfatı olup, kat’î cevapları da, ispat-ı nüzuldür.

Tedricen, yani âyet âyet, sûre sûre, hâdiselere göre nüzulü ifade eden tef’il babından نَزَّلْنَا kelimesinin, def’aten nüzule delâlet eden if’al babından 4 اَنْزَلْنَا kelimesine tercihan zikredilmesi, onların, dâvâlarında “Niçin Kur’ân def’aten nâzil olmamıştır?” diye delil getirdiklerine işarettir.

5 عَبْدِنَا Abd lâfzının nebî veya Muhammed (a.s.m.) lâfızlarına cihet-i tercihi; abd tâbiri, Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâmın azametine ve ibadetin ulüvv-ü derecesine işaret olduğu gibi, 6 اُعْبُدُوا emrini tekittir ve Resul-i Ekrem hakkında vârit olan vehimleri def etmektir ki, o zat bütün insanlardan ziyade ibadet yapmış ve Kur’ân’ı okumuştur.

7 ﴾فَاْتُوا﴿ Bu emir, tâciz içindir. Yani emirden maksat, muhataptan birşey talep değildir. Ancak, başlarına vurmakla muarazaya, tecrübeye dâvet etmektir ki, aczleri meydana çıksın.

1 : Bir şeyle ilgili. 
2 : “Eğer indirdiklerimizden herhangibir şüphe duyuyorsanız..” Bakara Sûresi, 2:23. 
3 : İndirdik. 
4 : Bir defada indirdik. 
5 : Kulumuza. 
6 : İbadet edin. 
7 : Getirin, ortaya koyun.

Bediüzzaman Said Nursi
İşaratü'l-İ'caz