1. HABERLER

  2. ÖZEL

  3. Okuyucusu Said Nursi'ye iftira attı o da yayınladı
Okuyucusu Said Nursi'ye iftira attı o da yayınladı

Okuyucusu Said Nursi'ye iftira attı o da yayınladı

Hürriyet yazarı Bayer, bir okuyucusunun Nurculukla ilgili gönderdiği yalan-yanlış mektubu köşesinde yayınladı

A+A-
Ahmet Bilgi'nin haberi:
 
RİSALEHABER-ÖZEL
 
Hürriyet yazarı Yalçın Bayer, bir okuyucusunun Nurculukla ilgili gönderdiği yalan-yanlış mektubu köşesinde yayınladı.
 
"Said Nursi'nin baş tacı olması ne kazandıracak" başlıklı yazıda Risale-i Nur'a ilişkin basım haklarının Diyanet İşleri Başkanlığı'na devredilmesi hatırlatılıyor. Karar hakkında Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç'ın Bakanlar Kurulu tarafından çıkanlan söz konusu kararnameye ilk imzayı atan kişinin kendisi olduğunu söylediği belirtilirken ihtilal döneminin Diyanet İşlerine ait yalan-yanlış bir rapora yer verildi.
 
Diyanet işleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu'nun 1964 yılında yayınladığı kitapçığın, Arınç'ın, "Çok şükür, yıllar sonra Bediüzzaman Hazretleri'nin vasiyeti yerine geldi" diye övünmesiyle çeliştiğinin ileri sürüldüğü yazıda Risale-i Nur ve nurculuk için iftira niteliğinde ifadeler kullanılırken, "Bakanlar Kurulu kararını yan yana getirdiğimizde ve bugünkü Diyanet İşleri Başkanlığı'nın geldiği konumu değerlendirdiğimizde "Nereden nereye" vurgusunun rastgele olmadığını anlayabiliriz" sözleri kullanıldı.
 
DİYANET'İN HABERİ OLMAYAN KİTAPLAR
 
Diyanet İşleri başkanlığı tek parti ve ihtilal dönemleri haricinde Risale-i Nur'la ilgili olumsuz rapor vermedi. Bununla ilgili Diyanet İşler Başkanı Mehmet Görmez'in TRT Haber'deki açıklaması şöyle:
 
"Darbe yönetimi dönemlerinde, Diyanet’in haberi olmadan Diyanet adına kitaplar basıldı. Bu kitapların üzerine “Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları” yazılmıştır. Bu durumdan Diyanet İşleri Başkanı’nın, Din İşleri Yüksek Kurulu’nun haberi yoktur. Yine aynı şekilde, Risale-i Nur ile ilgili de aleyhte raporlar hazırlatılmak istenmiştir. Diyanet bunu doğru bulmamış ve buna yanaşmamıştır."
 
SAİD NURSİ İLE SAİD MOLLA'YI BİLEREK KARIŞTIRAN ZİHNİYET
 
Yazıda yanlış bir bilgi de Said Nursi ile Molla Said'in karşılaştırılması olarak verildi. Hemen hemen aynı dönemde yaşayan Said Nursi ile Said Molla'nın arasında dağlar kadar. 
 
Said Molla kimdir?
 
14 Temmuz 1930 Romanya doğumlu. Uzun süre Osmanlı topraklarında misyonerlik faaliyetlerinde bulundu. Mondros Mütarekesi’nden (30 Ekim 1918) sonra İngiliz haber alma servisi ajanı olarak İstanbul’da bulunan, Milli Mücadeleyi engelleyebilmek için çalışmalar yürüten, Batı Anadolu’da Albay Emiling adıyla faaliyetlerde bulun İngiliz ajanı rahip Robert Frew (Rahip Fru) ile yakın ilişkileri oldu. 20 Mayıs 1920’de İstanbul’da İngiliz Muhipleri Cemiyeti’ni kurdu. Ajan Robert Frew aracılığıyla İngiliz yönetiminden parasal destek sağladı.
 
Hürriyet ve İtilaf Partisi’ne kurucu üye olarak katıldı. 1918-1921 arasında İstanbul Gazetesi’ni yayımladı. İngiliz casusu olduğu saptanınca, Kurtuluş Savaşı’ndan sonra Romanya’ya kaçtı. 1924’te “Yüzellilikler” listesine alındı ve 1927’de vatandaşlıktan çıkarıldı.
 
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

YORUM KURALLARI: Risale Haber yayın politikasına uymayan;
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve BÜYÜK HARFLERLE yazılmış yorumlar
Adınız kısmına uygun olmayan ve saçma rumuzlar onaylanmamaktadır.
Anlayışınız için teşekkür ederiz.
2 Yorum