1. HABERLER

  2. NUR TALEBELERİ

  3. Gencer'in Nurculuk eleştirisine cevap
Gencer'in Nurculuk eleştirisine cevap

Gencer'in Nurculuk eleştirisine cevap

Doç. Dr. Ahmet Yıldız'dan Prof. Dr. Bedri Gencer'e cevap

A+A-

Risale Haber - Haber Merkezi

Prof. Dr. Bedri Gencer'in, geçen haftaki "Sünnîlik ile Haşhaşîlik arasında İslâmcılık" makalesinde Nurcular ve Nurculuk üzerine yaptığı yorumlara gelen tepkiler üzerine verdiği cevaplar üzerine Doç. Dr. Ahmet Yıldız, Gencer'in fikirlerine dönük eleştirilerin hiç birine cevap vermediğini belirterek "Totolojiden muhakeme çıkmaz" dedi. 

 

Doç. Dr. Ahmet Yıldız'ın twitter hesabı üzerinden yaptığı açıklama şöyle:

Bedri Gencer'in eleştirilere cevabı, tam bir nefis savunması. Star'daki yazısında Gencer eleştirileri "bayağı sataşmalar" olarak değerlendiriyor.

Benimle ilgili cümlesi şöyle: “Fırka taassubunun etkisiyle duyguları aklının önüne geçtiği için okuduğunu anlamakta zorlanan bir şakirdin..” Kendi üslubu ile ilgili öz-algısı ise elbette bütünüyle objektif: "keskin üslubumuz, “kabaran” hamiyetimize verilmeli”. Tersi, suizan olur.

Yazı, “zavallılar” tabirinden geçilmiyor. Sonra da utanmadan "hayadan" bahsediyor: “Hayâ, insanların gözlerindedir; göz gözden utanır”. Kavramlaştırmalar konusunda “şeyhin kerameti kendinden menkul” tavrını sürdürüyor. Meşrebi sünnete, sünneti sonunda yine tarikata irca ediyor. “fikrî farklılıkları itikadî farklılıklara tahvil etme eğilimi; tekfirciligin ...sufi versiyonu” şeklindeki ifademi “abes” olarak niteliyor. “İslâm mezhepleri tarihinde Şî’îlikten başlayarak bütün fırkalar, fikrî-siyasî ihtilaflardan doğmuş değil midir?” diyor. Mesele de bu zaten. 

Fikri-siyasi farklılıkları itikadi farklılıklara dönüştürmüş bir gelenek, fanatizm, tekfircilik, inhisarcılık ve çoğulculuğa kapalılığı içerir. Fikri-siyasi konularda Müslümanlarn ayrılığı itikadi alana taşınrsa, ortada ne fikir kalır ne de tartışma. Gencer de bu semantik içinden konuşuyor.

Gencer, fikirlerine dönük eleştirilerin hiçbirine cevap vermiyor. Yumurtayı da kendisi üretiyor, tavuğu da. Bu arada ipteki cambazı gösteriyor. Kendi oluşturduğu tarifler/had koymalar, kendisi “delil” olduğu için herkesin kabulü elbette. Totolojiden muhakeme çıkmaz. Eleştiriye kapalılığı eleştirirken, ortaya koyduğu düşünme biçimi buna tamamen kapalı. Şakirt öğrencileri hicapla bu notları kendisine iletir.

 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

YORUM KURALLARI: Risale Haber yayın politikasına uymayan;
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve BÜYÜK HARFLERLE yazılmış yorumlar
Adınız kısmına uygun olmayan ve saçma rumuzlar onaylanmamaktadır.
Anlayışınız için teşekkür ederiz.
3 Yorum
    İlgili Haberler