Emirdağ Lahikası Müzakerelerinin Sekizincisinden Notlar

31 Ekim 2015 tarihinde Risale Akademi’de gerçekleşen müzakerelerde üzerinde durulan meselelerden bazı noktalar:

  • Risale-i Nurların yazdırılması bir sevk-i İlahi iledir. Bediüzzaman telif tarihi tamam olduktan sonra kendisine çok önemli hakikatler göründüğünü fakat çok çalışmasına rağmen telif zamanı tamam olması hikmeti ile yazdırılmadığını ifade etmiştir. Bununla beraber 91. mektubda o çok mühim hakikata işaretler etmiştir. İnsanın Rahman sîretinde, ahlakında ve sıfatında yaratıldığının kısa da olsa îzahını yapmıştır. İlgili Risaleleri de belirtmiştir.
  • Bediüzzaman, münafıkların büyük hadiseler çıkartmak için uğraşmalarına mukabil İnayet-i Rabbaniyenin devam ettiğini ve Yeni Said’in hassas damarlarından istifade edilemez halini talebelere bildirmiştir.
  • Bediüzzaman kendi şahsına yapılan övgüleri kabul etmemekle beraber üç sebeb için bazılarını kabul etmektedir: 1. Bu senaların İman ve Kur’ana olan hizmetkarlığına ve kudsi vazifeye taalluk etmeleri 2. Bir nevi dua ve hayrını arzu etmek olması 3. Bu hüsn-ü zanların Nurların mümessili ve numunesi olmak ciheti ile kuvve-i maneviyenin muhkemleşmesine vesile olması.
  • Bediüzzaman, maddi ve manevi zehirlenmelere karşı bu iki ilacı istimal etmiştir: Cevşen ve Evrad-ı Kudsiye.
  • Bediüzzaman, medih edilmesinin yüklerini ağırlaştırdığını bildirmiştir.
  • Zan ile kimseye münafık dememiz doğru olmaz. Mahiyetini bilsek bile perdeyi yırtmamak ve perde altında, ifşa etmeden ıslahına çalışmak hikmete uygun olacaktır. Eğer ifşa edilse ve perde yırtılsa ıslah zorlaşır.
  • Münafık bu dört hasleti taşır: itikadsız, kalbsiz, vicdansızdır ve Peygamber aleyhindedir.
  • Alevîler olsa olsa ehl-i bid’a olurlar münafık olmazlar. İmam-i Ali Radiyallahu Anh’a olan muhabbetleri onları nifak ve küfürden muhafaza eder. Namazlarını kılıp üç halifeye ilişmemeleri Alevîler için kâfidir.
  • Bir talebenin nurlarla alakalı çok vazifeleri olabilir.
  • Üstad adeta bir paratoner gibi hücumları kendi üzerine çekiyor ve hizmetin böylelikle selamette kalmasına memnun oluyor.
  • Üstadın talebeler ile kurduğu irtibat ebedî kardeşlik mülahazası üzerinedir. Onları manevi tasarrufu altına almaktadır.
  • Salih Yeşil’in kaleme aldığı mektub hukuk-u amme noktasında irdelenmelidir. Yetkili makamlara bildirmiştir ki; vatana ve memlekete ve ümmete faydalı olan bu mübarek şahsa ettiğiniz zulümler hepimizin hakkına tecavüz manasını taşımaktadır.
  • Üstadımızın varis olarak bildirdiği kişilerin vazifesi; kendisi hayatta olsa idi ne yapacak idi ise o vazifeleri yapmaktır.
  • Risale-i Nur, dünyada her cereyanın fevkinde bulunması ve umumun malı olması ciheti ile bir tarafa tâbi ve dahil olamaz. Bir cereyan ile onu bağlamaya çalışmak sadakatle bağdaşamaz.
  • Risale-i Nur’un mücadele ettiği bir tek sınıf vardır: Mütecaviz dinsizler.
  • Üstadımız bütün kutsal kelimelerin önüne bir vasıf koymuş. Mesela: “dini, din için seven” gibi.
  • Risale-i Nurların asayişe hizmet ettiği tebeyyün ettikten sonra mütecaviz dinsizlerin baş vurduğu yol; hocaları Risaleler ve Üstad ile talebeleri aleyhine kullanmak ve sevk etmektir. Eskide de böyle idi bugün de bu böyledir.
  • Saff-ı evvel talebeler etrafında toplananlar, saff-ı evvellerin mazhar oldukları inayet, himayet ve teshilata mazhar olmaktadırlar. Mesela; Üstadımızın tabiri ile; Hüsrev’in yardımcılarında da aynı inayet ve harika muvaffakiyyet var.
  • Üstadımız hakkında bir farklı bir bakış açısı ile yeni bir tarihçe-i hayat yazılabilir. Günümüze net mesaj verip metot gösterecek tarzda bir tarihçe-i hayat neden yazılmasın. Aynaların fazlalığı cemalin hüsnünü arttırır. Bunun yazılması mevcud tarihçelere bir nakise getirmez. Aksine onlara kuvvet verir muhkemleştirir ve günümüz meselelerine pratik çözümler getirilmesine hizmet edebilir.
  • Üstadımızın fevkalade cümlelerinden bir cümle: “Cenab-ı Hakk’a şükür ki beni bana beğendirmemiş.”

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
YORUM KURALLARI: Risale Haber yayın politikasına uymayan;
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve BÜYÜK HARFLERLE yazılmış yorumlar
Adınız kısmına uygun olmayan ve saçma rumuzlar onaylanmamaktadır.
Anlayışınız için teşekkür ederiz.